Monday 12 August 2013

TUHAN sedang menguji kita


Assalamualaikum.... Bismillahirrahmanirrahim...

Ni la bahan bacaan terbaru aku.... tajuk die pn dh menarik kn.,sape yg nk bace cpt2 g cari bku ni..mmg x rugi pn berbaloi sgt dgn harga hanya rm19.90.... 
saat aku di uji .,aku terjumpa bahan bacaan yg dpt menaikkn semangat aku balik...
aku pernah dgr ade someone pernah ckp., peribadi kita akn bergantung kpd bahan bacaan yg kita baca & dgn siapa kita berkawan or rapat...
Buku ni byk bg aku semangat.. SubhanAllah begitu besar & hebatnya kasih syg Allah..  Dugaan yg Dia bg bkn nk menjatuhkn kita.,malah mendekatkn diri kita dgnNya...dugaan yg mungkin akn membawa kita ke syurga... tiada tempat paling indah melainkn SYURGA ALLAH..
aku tertarik 1 kata2 dari ustaz Kazim yg berbunyi...
UJIAN.. Bahasanya bisu..hadirnya x terduga., ada kalanya ujian dtg untuk bersihkn DOSA.,ada kala untuk mengajak kita bertnya,APAKAH DIRI SUDAH LUPA.?? Yaa.. Terlupa siapakah kita disisiNYA.,terlupa dari mana dtgnya & kemana pula hala hidup kita.. Terlupa sbnarnya kita x punya apa2 di dunia ini.. Semuanya milik ALLAH .. 

YA ALLAH... begitu lama aku jauh dariMU... aku lemah dengan ujian & dugaanMU... 
aku terlalu leka dgn keasyikan dunia., terlaku leka dgn cinta manusia.... SYUKUR padaMU YA ALLAH., aku diberikan hidayah ketika aku rasakan hidupku sudah tdk punya apa2....
yaaa... mungkin ini sebab kenapa Allah pisahkn aku dgn org yg aku syg & cinta... mmg ade hikmah disebalik perpisahan kami..walaupun begitu sakit., wlaupun hatiku hancur berkecai tp aku ttp diberi sedikit kekuatan untuk aku terus bangkit mengejar CINTA ALLAH.., Allah pisahkn aku dgnnya bersebab.. hanya DIA je yg tahu ape sebabnya...bak kate pepatah " CINTAKAN SESEORANG X SEMESTINYA MEMILIKI HATINYA "..betapa besar & ikhlas cintaku padanya biarlah hanya Allah saja yg tahu... mungkin jika aku terus bersamanya aku akn terus leka dgn cinta yg akn membawaku ke neraka... 
Syukur padaMU YA ALLAH...skrg aku hanya ingin mengejar cinta yg akn membawaku ke syurga... cinta yg halal... aku hanya ingin jadi bidadari di dunia & akhirat untuk suamiku...
INSYALLAH... aminnn....




No comments:

Post a Comment

Komen Yang Baik-baik yer!!